2010. április 20., kedd

Az éjszakai ima (tahadzsud)

A tahadzsud ima az, amelyet az ember az esti ima (isa) és a reggeli ima (fadzsr) között bármikor végez, de legjobb az éjszaka utolsó harmadában. Allah Küldötte (s.a.w.) szerint a kötelező imák után ez a legjobb ima.

Bizony, az istenfélők Kertekben lesznek, forrásoknál, megkapják azt, amit Uruk adott nekik. Bizony, ők ez előtt jót cselekvők voltak, csak keveset aludtak az éjszakából, és a hajnal előtti órákban bocsánatért könyörögtek. (Korán, 51:15.18)

Imám Ahmed azt jegyezte fel egy hosszabb hadísz részeként, Muadh ibn Dzsabal (r.a.) elbeszélésében, hogy Allah Küldötte (s.a.w.) azt mondta: „Ne beszéljek neked a jóság kapuiról? A böjt, ami pajzs, az adakozás, ami eltörli a bűnöket, és az ember imája az éjszaka legsötétebb idején.”

Abdullah ibn Szalam (r.a.) beszélte el: Amikor Allah Küldötte (s.a.w.) Medinába érkezett, az emberek gyorsan köréje gyűltek, és én is köztük voltam. Amint az arcát megpillantottam, tudtam, hogy akinek ilyen arca van, az nem hazudik. Az első dolog, amit hallottam tőle, az volt: „Emberek! Etessétek az embereket, tartsátok meg a rokoni kötelékeket, terjesszétek a szalammal való köszöntést, és imádkozzatok éjszaka, mikor mások alszanak, és békében léphettek a Kertbe!”

Egy ember azt mondta Ibn Maszudnak (r.a.): "Nem tudunk felkelni az éjszakai imára". Ő azt felelte: "A bűneitek tartanak távol tőle".

Egy tanítványa azt mondta Haszan Baszrinak: "Nem tudunk felkelni éjszakai imára, mondj valami orvosságot, ami segíthetne ebben!" Haszan Baszri azt felelte: "Ne legyél engedetlen Allah iránt napközben, és Ő majd segít, hogy elébe állhass éjszaka!"

Ath-Thawri azt mondta: "Öt hónapig nem tudtam felkelni éjszakai imára egy bűn miatt, amit elkövettem."

Amikor Haszan Baszri a piacra ment, és látta a sok embert, akik hangos kiabálással és hiábavaló beszéddel voltak elfoglalva, azt mondta: "Rossz éjszakáik lehetnek..."

Nincsenek megjegyzések: