2009. november 16., hétfő

Ki jött az imára?


Ramadán egyik napján Harun Rasid kalifa azt mondta a tanácsadójának, Behlul Danának:
- Menj el a mecsetbe a naplementi imára, és mindenkit, aki oda ment imádkozni, hívj meg hozzánk a böjt megtörésére, vagyis az iftárra!
Eljött a napnyugta és az imára hívás ideje. A mecsetbe sok ember érkezett, nem is fértek el egy sorban. Ám Behlul Dana mégis mindössze néhány emberrel tért vissza a kalifához, aki meglepetten kérdezte:
- Csak ennyien? Azért küldtelek a mecsetbe, hogy minden ott imádkozót hívj meg iftárra, te meg annyi emberrel jössz vissza, hogy egyetlen asztal köré is elférnek!
Behlul Dana így válaszolt:
- Kalifám, azt mondtad, hogy hívjam meg azokat az embereket, akik imádkozni jöttek a mecsetbe. Az ima után megálltam a mecset ajtajában, és megkérdeztem mindenkit, hogy melyik szúrát olvasta az imám az imában. A legtöbben nem emlékeztek. Én csak azokat hívtam meg, akik emlékeztek rá. Bizony, sokan eljöttek az imára, de csak kevesen voltak, akik megfelelően végezték az imájukat. Én ezeket hoztam el a palotádba.

Nincsenek megjegyzések: