2010. február 19., péntek

Bizalmas barátság

"Amikor a Mindenható Allah Ábrahám prófétát (a.s.) bizalmas barátjául választotta, az angyalok nem értették a döntését, és azt mondták: „Urunk, hogyan lehet Ábrahám a Te bizalmas barátod, amikor lefoglalja a saját élete, a gyermekei és a vagyona?” Allah pedig azt felelte: „Én nem a szolgáim vagyonát vagy külsejét nézem, hanem csak a szívüket és a cselekedeteiket. Ábrahám csak nekem szentelte magát, senki másnak. Ha akarjátok, próbára tesszük őt.”
És elküldte Ábrahám prófétához (a.s.) Allah Gábriel angyalt emberi alakban. Akkoriban Ábrahám próféta (a.s.)a nyájait őrizte. Tizenkét kutya terelte a nyájakat, és a nyakörvük aranyból volt, az evilági vagyon megvetésének jelképeként. Gábriel üdvözölte Ábrahám prófétát (a.s.), és megkérdezte: „Kié ez a nyáj?” „Allahé, de rám bízta őket” – felelte Ábrahám (a.s.). „Eladnál nekem egyet belőlük?” – kérdezte Gábriel. „Említsd Allahot egyszer, és neked adom a nyáj egyharmadát” – válaszolt Ábrahám próféta (a.s.). És Gábriel azt mondta: „Mindenek felett áll és szent Allah, az angyalok és a Lélek Ura.”
Ábrahám próféta (a.s.) nekiadta a nyáj harmadát, és azt mondta: „Említsd Allahot még egyszer, és neked adom a nyáj második harmadát is. Említsd Őt harmadszor, és tiéd az egész nyáj és a kutyák. És ha negyedszer említed Őt, a rabszolgád leszek én magam is.”
A Mindenható Allah azt kérdezte Gábrieltől: „Milyennek találtad hát bizalmas barátomat?” Gábriel pedig azt felelte: „Milyen kitűnő szolga!”
Ekkor Ábrahám próféta (a.s.) azt mondta a pásztorainak: „Hajtsátok a juhokat ennek a barátomnak a házához!” Gábriel azonban azt mondta: „Nincs rájuk szükségem, mert én Gábriel vagyok.” „Ha te Gábriel vagy is” – mondta Ábrahám próféta (a.s.) - „hát én Allah bizalmas barátja vagyok, és nem fogom visszavenni azt, amit az Ő nevében adtam!”
A Mindenható Allah pedig azt sugalmazta Ábrahám prófétának (a.s.), hogy adja el a nyájakat, az árukból pedig vegyen földeket, amit adjon adományba."
Mahmud Sami Ramazanoglu, q.s.

2 megjegyzés:

Névtelen írta...

Assalamu alaykum, Kedves Halima!

Köszönöm Neked ezt a nagyon szép történetet. Allah (SWT) áldjon meg érte!

Zulfiya

Halima írta...

Ve alejkum szalam ve rahmatullah.
Nagyon szívesen. És téged is Allah áldjon, és minden hívő nőt, és minden hívő férfit.