2010. december 13., hétfő

Csütörtöki hadísz

Abu Dharr (r.a.) arról számolt be, hogy a Próféta (s.a.w.) azt mondta: Azt mondta Allah, a Magasztos és Dicsőséges: „Szolgáim, az elnyomást törvénytelenné tettem számotokra, hát ne kövessetek el elnyomást egymás ellen. Szolgáim, valamennyien hibáztok, csak az nem, akit Én vezetek a helyes útra. Szolgáim, mind éhesek vagytok, csak az nem, akit Én táplálok, hát hozzám könyörögjetek eleségért, hogy adhassak Én nektek. Szolgáim, valamennyien mezítelenek vagytok, csak az nem, akit Én ruházok, hát könyörögjetek hozzám ruháért, hogy felruházhassalak benneteket. Szolgáim, hibáztok nappal és hibáztok éjjel, de Én megbocsátom bűneiteket, hát könyörögjetek hozzám bűnbocsánatért, s bűnbocsánatot nyertek. Szolgáim, nekem ti nem árthattok, s nekem ti jót sem tehettek. Szolgáim, ha a legelsőtől a legutolsóig, az egész emberi faj, de még a dzsinnek is mind egyesülnek imádatomban, mintha csak egyetlen ember szíve lenne, azzal sem adhatnátok hozzá semmit az én hatalmamhoz. Szolgáim, ha a legelsőtől a legutolsóig, az egész emberi faj, de még a dzsinnek is mind egyesülnek gonoszságban, mintha csak egyetlen ember szíve lenne, azzal sem vehetnétek el semmit az én hatalmamból. Szolgáim, ha a legelsőtől a legutolsóig, az egész emberi faj, de még a dzsinnek is mind elém állnának, s megadnám mindegyiknek, amit kíván, az sem okozna nekem még annyi veszteséget sem, mint az óceánnak a belémártott tűn maradó víz elvesztése. Szolgáim, feljegyzem É n a cselekedeteiteket, amelyekért jutalmazlak benneteket, ezért aki közületek jóra talál, adjon hálát, aki pedig nem, az csak magát vádolhatja.”
(Muszlim)

1 megjegyzés:

Unknown írta...

Allah áldjon kedves Halima, hogy felraktad ezt a hadíszt!