2009. június 16., kedd

Qadar

Imám Ahmed jegyezte fel, hogy Ubada ibn Walid ibn Ubada azt mondta, hogy az apja azt beszélte el neki: Elmentem Ubadához (r.a.), amikor beteg volt, és úgy gondoltam, hogy meg fog halni. Azt mondtam hát neki: „Apám, adj nekünk tanácsot, és add a lehető legjobbat!” Azt mondta: „Segíts felülnöm!”, és amikor felsegítettem, így folytatta: „Fiam, tudnod kell, hogy nem ízlelheted meg a hit örömét, és nem ismerheted meg Allahot valódi tudással, amíg nem hiszel a rendelésben, a jó és a nem annyira jó részeiben is”. „Apám, hogyan tudok hinni a rendelésben, a jó és a nem annyira jó részeiben is?” – kérdeztem tőle. Apám azt mondta: „Amikor tudod, hogy ami elkerült téged, az semmiképpen nem érhetett volna el, és ami elért téged, azt semmiképpen nem kerülhetted volna el. Fiam, bizony, én hallottam, hogy Allah Küldötte (s.a.w.) azt mondta: „Az első dolog, amit Allah megteremtett, a Toll volt. Azt mondta neki: „Írj!” És az megkérdezte: „Mit írjak, Uram?” „Írd le, ami történni fog!” – parancsolta Allah, és a Toll leírt mindent, ami a Feltámadás Napjáig történni fog.” Fiam! Ha úgy halsz meg, hogy nem hiszel ebben, akkor be fogsz lépni a Tűzbe.”

Nincsenek megjegyzések: