2008. április 2., szerda

Abu Bakr (r.a.)

Ali (r.a.) azt mondta: „Mondjátok meg nekem, ki a legbátrabb ember!”. Akik körülötte voltak, így feleltek: te. „Ami engem illet, soha nem kerültem szembe senkivel úgy, hogy meg ne tettem volna, amit kell, de azt mondjátok meg, hogy ki a legbátrabb ember” – mondta Ali (r.a.). „Nem tudjuk. Ki az?” – kérdezték a társai. „Abu Bakr. Badr napján menedéket készítettünk Allah Küldöttének (s.a.w.) a nap elől, és megkérdeztük: Ki marad Allah Küldöttével (s.a.w.), hogy a hitetlenek váratlanul meg ne támadhassák? És Allahra, senki nem vállalkozott, csak Abu Bakr, aki a kardját Allah Küldötte (s.a.w.) feje fölé tartotta, és nem támadhatott rá úgy senki, hogy ő vissza ne verte volna. Ő hát a legbátrabb ember.”
Ali (r.a.) azt is monda: Láttam én Allah Küldöttét (s.a.w.), mikor a kurajs törzs tagjai körülvették. Egyikük megragadta, a többiek pedig a földre lökték, és azt kérdezték: „Te vagy-e az, aki az isteneinket egyetlen istenné akarja tenni?” Allahra, senki nem mert odamenni, csak Abu Bakr (r.a.), egyiket leütötte, a másikat megragadta, és rájuk kiáltott: „Jaj nektek! Megölnétek egy embert, csak azért, mert azt mondja: Az én Uram Allah?” Akkor Ali (r.a.) az arcára szorította a köntösét, és úgy zokogott, hogy könnyes lett a szakálla, és felkiáltott: „Allahra! Vajon jobb-e Fáraó népének hívője, mint Abu Bakr?” Mindenki csendben volt, de Ali (r.a.) folytatta: „Hát nem feleltek? Allahra, Abu Bakr életéből egyetlen óra jobb, mint ezer óra egy olyan ember életéből, mint Fáraó népének hívője, mert az elrejtette a hitét, de Abu Bakr nyíltan kijelentette”.

(Imam Suyuti: A kalifák története, részlet)

Nincsenek megjegyzések: