2008. március 5., szerda

Ábrahám próféta (a.s.) és Nimród

Vajon nem láttad-e azt, aki vitába szállt Ábrahámmal annak ura miatt, tagadva azt, hogy Allah ruházta reá a királyi uralmat? Emlékezz arra, amikor Ábrahám azt mondta: „Az én Uram az, Aki életre kelt és halálba küld." „Én keltek életre és én küldök a halálba" - mondta az. Ábrahám pedig azt mondta: „Allah a Napot keletről hozza, hozzad te nyugatról!" A hitetlen megrökönyödött. Bizony, Allah nem vezeti a bűnösök népét. (2:258)

Nimród uralkodó volt, aki istennek tartotta saját magát, mert Allah akkora hatalmat és annyi vagyont adott neki a földön.

Nimród megkérdezte Ábrahám prófétát (a.s.): „Ki a te urad?”, ő pedig azt felelte: „Az én Uram az, Aki életre kelt és halálba küld”. „Én is adhatok halált és életet” – mondta erre Nimród.
Ezzel azt értette, hogy halálra ítélheti az embereket, vagy ha úgy tartja kedve, megkegyelmezhet nekik.
„Nem így értettem. És az élet és a halál valóságára, igazi jelentésére gondolok” – mondta Ábrahám próféta (a.s.), és hozzátette: „Az én Uram parancsára a Nap keleten kel fel. Ha valóban akkora a hatalmad, parancsold meg neki, hogy nyugaton keljen fel”.
Nimródnak elakadt a szava ettől a választól.
Ez a beszélgetés azután történt, hogy Ábrahám próféta (a.s.) megmenekült a tűzből. Azelőtt sohasem beszélt Nimróddal.
Nimródnak bőségesen volt étele a palotájában. Evett, és enni adott mindenkinek, csak Ábrahám prófétának (a.s.) nem, ezért ő üres kézzel tért haza a feleségéhez. Úton hazafelé a tarisznyáját porral töltötte meg, azt gondolva: „Nem csaphatom be a családomat, de legalább egy kis ideig boldogok lesznek, ha látják a tele tarisznyát, és azt gondolják, hogy van mit ennünk”.
Ábrahám próféta (a.s.) hazaért, a sarokba tette a tarisznyáját, és azonnal lefeküdt aludni. A felesége, Sára kinyitotta a tarisznyát, és látta, hogy tele van ennivalóval. Vacsorát készített, és amikor Ábrahám próféta (a.s.) felébredt, és meglátta az ételt, meglepetten kérdezte: „Hát ezt az ételt honnan szerezted?” „Abból készítettem, amit te hoztál haza” – felelte Sára.
Ábrahám próféta (a.s.) megértette, hogy a Mindenható Allah gondoskodott róluk.

(Ez a részlet még kiadatlan, kéziratban lévő könyvünkből való. Mahmud Sami Ramazanoglu: Ábrahám próféta).

Nincsenek megjegyzések: