2008. március 17., hétfő

Hz. Ali (r.a.) és a hitetlen

Hz.Ali (r.a.) egyszer párbajban legyőzött egy hitetlent. A földre taszította, és már emelte a kardját, hogy végezzen vele, amikor a hitetlen az arcába köpött. Hz. Ali leengedte a kardját, a hitetlen pedig megkérdezte: „Hát mégsem ölsz meg? Miért?” Hz. Ali azt felelte: „A Mindenható Allah megelégedését keresve támadtam ellened. De amikor leköptél, elöntött a düh, és szándékom tisztaságát beszennyezték alsóbb énem érzései. Ezért nem foglak megölni”. A hitetlen pedig így felelt: „Ha a te vallásod ilyen tiszta és önérdek nélküli, akkor én is tanúsítom, hogy ez az igazság”.

2 megjegyzés:

Névtelen írta...

Masallah, ez nagyon széép!:-)

Névtelen írta...

Szubhánallah!
Ez az én szívemet is megindította. S eléggé elgondolkodtat, hogy mikor tudnám én megfékezni a dühömet, amely elég hirtelen tör az emberre, s akkor nagyon intenzív.

S az is eszembejut erről, hogy a Próféta (saw) társai (ra) valóban olyan emberek voltak, akik a legjobb generációhoz tartoztak, s ők az élenjárók, ahogy a 56:10-14 mondja. Én már akkor boldog lennék, ha a jobbkéz felöliek között leheték.

Zuleyha