2008. február 4., hétfő

2008. 01. 29. esti kérdések

Van-e olyan ája v. szúra, amit azért tanultál meg, mert a jelentése nagyon közel állt hozzád, megérintett, illetve ezért szeretnéd megtanulni?

„De aztán megkeményedett a szívetek, olyan lett, mint a kő, vagy még annál is keményebb. Vannak olyan kövek, amelyekből patakok törnek föl; vannak olyanok, amelyek meghasadnak, és víz árad belőlük, s vannak olyanok, amelyek, Allahtól való félelmükben, lezuhannak. Allah nem tudatlan azzal kapcsolatban, amit cselekszetek.” (Korán, 2:74)
- Nekem a 2:74, amit az előadás végén olvastál fel. Még nem tanultam meg, de szeretném. Mikor még kezdő muszlim voltam, és ezt az áját olvastam, iszonyú bűntudatom volt, h. ezek az élettelen dolgok ennyire ismerik az istenfélelmet, én pedig nem. Nagyon nagy hatással volt rám, és ekkor éreztem, hogy bizony jó vallást választottam, vagyis inkább hálás voltam, hogy Allah az igaz útra vezetett engem .

„Ő Allah, akin kívül nincs más isten, csak Ő. A rejtett és a megnyilvánult dolgok Tudója (Alim), a Kegyelmes (Rahman), az Irgalmas (Rahím). Ő Allah, akin kívül nincs más isten, Az Uralkodó (Melik), a Szent (Quddúsz), a Békesség (Szelam), a hitet Adó (Mu’min), a biztonság Forrása (Muhajmin), az Erős (Azíz), az Ellenállhatatlan (Dzsabbar), a Büszke (Mutekebbir). Minden hiányosságtól mentes Ő, felette áll mindannak, amit Mellé társítanak. Allah a Teremtő (Khaliq), a Megalkotó (Bári), a Megformáló (Muszevvir), Övéi a Legszebb Nevek. Őt magasztalja minden, ami az egekben és a földön van. Ő az Erős (Azíz), a Bölcs (Hakím).” (Korán, 22-24)
- Zikrnek. (Allahról való megemlékezés, Allah neveinek említése – ezek az áják koncentráltan tartalmazzák Allah neveit, a szerk. megj.)

„Az ember bizony hálátlan az Urához, és erre bizony ő maga a tanú.” (Korán, 100:6-7)
- Mert nem tudtam három egymást követő napon felkelni reggeli imára.

„Uram! Add, hogy hálás legyek a kegyekért, amelyet irántam és szüleim iránt tanúsítottál és hogy jóravalóan cselekedjek, ami tetszésedre van! És adj nekem bebocsátást a Te kegyelmed révén igaz szolgáid közé!” (Korán, 27:19)
- Hogy Allah szeressen, és hogy közelebb kerülhessek hozzá a jócselekedetek által, amiket Ő küldött a Kegyelméből.

„De ha elfordulnak, mondd: Elegendő nekem Allah. Nincs más isten, csak Ő, rá hagyatkozom, Ő a hatalmas Trón Ura.” (Korán, 9:129)
„És mondd: Uram! Add, hogy egy áldott helyen találjak szállást! Te vagy a legjobb szállásadó!’” (Korán, 23:29)

- Hogy változhassam, imádkozhassak, és megtisztuljon a szívem. És a folyamatos tanulásért.

„Bizony, az én Uram a fohászok Meghallgatója.” (Korán, 14:39)
- Eddig ez talált igazán a szívembe, és tudom, hogy ez így igaz!

„Amikor eljön Allah segítsége, és a győzelem,
És látni fogod, hogy az emberek seregestül csatlakoznak Allah vallásához,
Akkor dicsőítsd Uradat, és kérd bocsánatát!
Bizony, Ő a bűnbánat Elfogadója.” (110)

- Rövid és egyszerű, de számomra az a szúra, ami elsőnek megérintett, a Naszr (Segítség) szúra, mert egyrészt Allah vallásának hatalmas erejét, halhatatlanságát érzékelteti, másrészt Allah hatalmas kegyelmét. Bizony, Ő kész a kiengesztelődésre.

„Én csupán a kinyilatkoztatást kaptam, hogy nyilvánvaló intő vagyok.
És emlékezz arra, amikor Urad azt mondta az angyaloknak: „Bizony, embert fogok teremteni agyagból. És amikor megformáztam őt és belé leheltem a lelkemből, akkor boruljatok le előtte!”
És az angyalok valamennyien leborultak, kivéve Iblíszt. Ő fennhéjázó volt, és a hitetlenek közé tartozott
„Iblis!” - mondta Allah. „Mi tartott vissza attól, hogy leborulj az előtt, amit a kezemmel teremtettem? Fennhéjázol-e, vagy a kevélyek közé tratozol?”
„Én jobb vagyok, mint ő” - mondta az -, „engem tűzből teremtettél, őt pedig agyagból.”
„Pusztulj innen!” - mondta Allah. „Bizony, megkövezett leszel. És az átkom lesz rajtad az Ítélet napjáig!”
Iblísz azt mondta: „Uram! Adj nékem haladékot addig a napig, amíg föltámaszttatnak!”
„Íme, azokhoz tartozol” - mondta Allah -, „akiknek haladék adatik egy meghatározott idő napjáig.”
„A hatalmadra!” - mondta amaz. „Bizony, mindannyiukat félrevezetem, kivéve kiválasztott szolgáidat közöttük!”
Allah azt mondta: „Az Igazság - és én az Igazságot mondom -: Bizony megtöltöm a Poklot veled és mindazokkal, akik követnek téged.”
Mondd: „Nem kérek tőletek fizetséget. És én nem tartozom azokhoz, akik hazugságokat eszelnek ki. Nem más ez, mint intés a teremtényeknek. És bizony, egy idő után meg fogjátok tudni, hogy igazság.” (Korán, 38:70-88)

- Mert fontos, hogy az ember felelősséget vállaljon az életéért. Ha ezeket az ájákat olvasod, elővigyázatosabb leszel insallah, és a Sátán nem tudja ellopni a hitedet. Elhamdulillah. Szeretném megtanulni az egész Koránt és a jelentését, a gyerekeimmel közösen, insallah.

„Dicsőség Allahnak, aki öregségemre megadta nekem Iszmailt és Izsákot! Bizony, az én Uram a fohászok Meghallgatója.” (Korán, 14:39)
- Mert amikor ezt olvastam, megértettem, hogy nincsen lehetetlen: Allahnak valóban MINDEN lehetséges.

„Allah az egek és a föld Fényessége. Az Ő Fénye hasonlatos a zugban álló lámpáshoz. A lámpa üvegben van, és az üveg olyan, akár a fényes csillag, áldott fából gyújtatott, olívából, amely nem a Keleté, és nem is a Nyugaté, amelynek olaja szinte magától izzik, anélkül, hogy tűz érintette volna. Fényre fény – Allah az Ő Fényére vezeti azt, akit akar.” (Korán, 24:35)
- Nagyon-nagyon megszerettem ettől az ájától a Mindenható Allahot . Ugyanakkor akkora tisztelet és csodálat is töltötte el a szívemet, hogy nem tudom elmondani.

5 megjegyzés:

Névtelen írta...

Salam aleykum, kommenetelek éppen...

Névtelen írta...

A Mindenható Allah irgalma

Ti szolgáim, akik önmagatok ellen vétkeztetek! Ne veszítsétek el a reményt Allah irgalmában! Allah minden bűnt megbocsát. Ő a Megbocsátó a Könyörületes.

És forduljatok megbánóan Uratokhoz és vessétek alá magatokat Néki, mielőtt még a büntetés meglep benneteket. Akkor már nem segít rajtatok senki. (A seregek; 39:53-54)

Ez a Korán részlet mindig azt juttatja eszembe, hogy ha bűnt követünk el, és insaALLAH tiszta szívből megbánjuk, akkor a Mindenható Allah megbocsátja azt nekünk. S soha nem szabad azt gondolnunk, hogy Allah nem foglalkozik a fohászainkkal, vagy hogy nem hellgetje, vagy nem hallja (asztagfirullah) meg. S pont ezért nagyon fontos fohászkodnunk, s nem lemondanunk a kérésünkről, ALLAH bocsánatásól stb. Egy másik ája is alátámasztja ezt:


Ne veszítsétek el a remény Allah irgalmában! Csak a hitetlen nép veszíti el a reményt Allah irgalmában. (József; 12:87)



Nincs menedék Allahtól, csak Nála. (A megbánás; 9:118)

És egy hadísz:

Enes (ra) arról számolt be, hogy hallotta, amint Allah Küldötte (saw) azt mondta: „A Legmagasztosabb Allah azt mondta: Ádám fia, mindaddig megbocsátok neked, amíg Hozzám fohászkodsz, és az Én bocsánatomat kéred, bármi legyen is a bűnöd. Nem érdekel Ádám fia, ha annyi bűnöd van is, mint a levegő az égen, ha az Én bocsánatomért könyörögsz, meg fogom adni neked. Ádám fia, ha úgy állasz is elém, hogy bűneid az egész földet beborítják, de Hozzám mást nem társítasz, annyi bocsánattal fordulok feléd, hogy az egész földet betölti."

Zuleyha

Névtelen írta...

Al-Ikhlasz - Az őszinte hit 112. szúra

Allah, a Kegyelmes és Irgalmas nevében. Mondd: "Ő Allah, az Egyedülvaló, Allah, akire mindenkinek szüksége van, de Neki nincs szüksége senkire! Nem nemzett és nem nemzetett. És senki nem hasonlítható hozzá."

Első sorban azért fontos nekem ez a szúra, mert ez az Iszlám hit egyik alapja. -Az őszinte hit.- Másrészt ez szúra emlékeztett arra, hogy mindent Allahtól kaptunk (legyen az jó vagy akár rossz)és ez segít elfogadni is azt amit Allahtól kapunk. És annyira igaz, hogy nekünk nagyon nagy szükségünk van Allahra míg neki... :)

Merve

Névtelen írta...

AS SALAM ALEYKUM VA RAHMETULLAH!

Vissza írnám ide amit az előző blog oldalról elszállt.
Elnézést ,hogy nem új gondolatot írok, csak a multkorit másolom be.

101 szúra: A katasztrófa!

Allah a könyörületes és az irgalmas nevében.

A katasztrófa!
Mi a katasztrófa?
Honnan tudhatod mi a katasztrófa?
Azon a napon mikor az emberek szétszórt molylepkékhez válnak hasonlóvá,
és a hegyek olyanok lesznek,mint a kártolot gyapot.
Akinek a mérlegserpenyője súlyos lesz,annak kellemes élete lesz.
Akinek pedig a mérlegserpenyője könnyű lesz, annak hawiya az anyja.
Honnan tudhatod hogy miaz?
Lobogó tűz!

Engem nem mindig a hitem, vagy az Allah iránti szeretetem, vagy a Próféta (s.a.v.) iránti szeretetem,tiszteletem, engedelmességem tart vissza a rossz dolgoktól, hanem a félelem Allah haragjától, büntetésétől.
Amelyről annyi szó esik a Koránban ,hogy milyen szörnyű és fájdalmas lesz.
De ez a szúra rámutat, hogy el sem tudjuk képzelni milyen az igazi katasztrófa. Mi az a lobogó tűz.
Ennél nagyobb visszatartó erőre nincs is szükség azt hiszem.
Szeretném megtanulni, hogy insallah mindig a szívembe legyen és segítsen ellenállni a bűnös dolgoknak!

Asiye

Zuleyha írta...

Mondd: „Kié a föld, s az, ami rajta van - ha tudjátok?”
Azt fogják mondani: „Allahé.” Mondd: „Hát nem hallgattok az intő szóra?”
Mondd: „Ki a hét ég Ura és ki a hatalmas trónus Ura?
Azt fogják mondani: „Minden Allahé.” Mondd: „Hát nem akartok istenfélők lenni?”
Mondd: „Kinek a kezében van az uralom mindenek fölött, úgy, hogy Ő ad védelmet, ám Ő ellene nincs védelem – ha tudjátok?”
Azt fogják mondani: „Minden Allahé.” Mondd: „Miféle varázslat tart hát igézetben benneteket?” (A hívő; 23:84-89)

Ez a Korán részlet azt bizonyítja, hogy minden ember tudja a szívében, hogy ki az Ura, csak próbálja ezt elfedni, s nem foglalkozni vele. Ez t a pár áját olyanoknak lehet mondani, akik nem hisznek az Igazságban.
Ez a pár ája mindig észhez téríti az embert, s rádöbbenti, hogy nem ő a világ közepe,s hogy minden ALLAHé.

Zuleyha