2008. február 15., péntek

Olvasói kérdés

As-salamu alaykum wa rahmatullahi wa barakatuh.

Kedves testvéreim, kedves látogatók,

Ha valami kérdésetek van, amiről úgy érzitek, hogy szívesen megbeszélnétek másokkal - akár névtelenül is - küldjétek el, és én insallah közzéteszem a blogon. Remélhetőleg minél többen segítenek azzal, hogy kifejtik a véleményüket és tanácsot adnak insallah. Ha a kérdező úgy szeretné, a nevét nem közöljük a blogon.

És megérkezett első kérdésünk, tanácskérésünk is, kérlek, mondjátok el, hogy mi a véleményetek róla.

"Szalam alejkum. A következő lenne a problémám. A tesóm gyerekének lesz a keresztelője, és azt akarja, hogy én legyek a keresztanya, de én igazából még a szertartásra sem akarok elmenni, mert hiszen én muszlim vagyok... A tesóm is és anya is kiborulnának a visszautasítástól... Szerintetek ha vállalom a keresztanyaságot, az bűn? Vagy ha megsértem őket a visszautasítással, az bűn? Ti már voltatok ilyen helyzetben? Nagyon köszönöm minden tanácsot."
.

4 megjegyzés:

Névtelen írta...

AS-SALAMU ALEYKUM WA RAHMETULLAH!

Kedves Testvérem!

Ha röviden kéne válaszolni azt mondanám, hogy ez egy muszlim ember életébe nem fér bele!

De mivel itt van mód kifejteni a gondolatainkat,(hamdulillah), ha nem gond meg is teszem:-))

Bár életemben nem voltam keresztelőn(csak gyerekként), de ha jól tudom ott a keresztszülők valamiféle fogadalmat tesznek. Ha nem is szóban, de azzal hogy elfogadják a felkérést, megfogadják, hogy ha ne adj isten valami törénne a vérszerinti szülőkkel, akkor mint sajátját fogja nevelni, szeretni ,ellátni. Ami hatalmas felelősség, és ráadásul mindezt egy keresztény templomban,egy pap előtt kell megtenni, aki a végén az ATYA a FIU és a SZENTLÉLEK nevében meglocsolja a kicsit szentelt vízzel.
Mindez nem tartozik az iszlámhoz. A Szentháromságról ne is beszéljünk.
Ettől még megígérheted a testvérednek, hogy számíthat rád és a gyermeke is. Hogy szereted a kicsit és ha kellene gondját viselnéd, nem engednéd hogy baja essen Insallah!

Az pedig hogy ezzel ellenszegülsz a testvéred és anyukád felkérésének és esetleg megbántod őt..hát,,....
Én ilyen nehéz döntés előtt azt szoktam mondani, hogy mindannyiunknak megvan a "személyes dzsihád"-ja.
Erőfeszítést kell tennünk, törekednünk kell, hogy Allah akaratának megfelelően cselekedjünk. Még akkor is ha olykor ezzel esetleg megbántunk másokat.
De azért insallah megértőek lesznek a tesódék!!
Remélem segíthettem egy kicsit, de ez csak az én véleményem.

Biztos vannak akik másként gondolják. Kívánom, hogy ugy tudj dönteni, hogy ne érezd utánna rosszul magad!És ne bánd meg.
Ez bizony nehéz kérdés!!:-))

asiye

Névtelen írta...

WSWR
Miután, ha jól emlékszem, meg kell ígérni, a pap előtt, hogy a keresztényi értékek szerint fogod nevelni a lányt, az egész komolytalanságba torkollna.
Hiszen, soha nem fogod megerősíteni a gyereket abban a hitben, amit a Keresztények vallanak Jézusról, sem az egyházi szentségekben, csak abban, hogy Egy Isten van.
Szerintem erről kellene elbeszélgetned a családod tagjaival..
A Keresztanyaság felelősség, szerintem jobban tiszteletben tartanád mindkét vallást, ha nem az egyéni ego('úgy szeretném, ha..')nak engedelmeskednél..

Halima írta...

Mondjuk azért én elég viccesnek tartanám, ha egy pap engedné, h. egy muszlim legyen a keresztanyja egy gyereknek... azt azért ő sem gondolhatja, h. egy muszlim fogja a kereszténységre tanítani a gyereket? Szerintem ha egy pap megkeresztelne így egy gyereket, akkor az nem igazán veszi komolyan a saját vallását...
Amúgy, mint tudjuk, a muszlim keresztanya az nem kóser :)

Halima

Névtelen írta...

Assalamu3alykum wa Rahmatullah,

kedves kerdezö Testverem, bar a többiek szerintem eleg jol megvalaszoltak a kerdesed, azert szeretnem itt tovabb erösiteni azt a gondolatot, mely szerint az egesz nem is arrol szolna hogy bünt követnel-e vele el ha elfogadnad, ezt a megtisztelö szerepet, hanem egyszerüen nevettseges, es komolytalan lenne.
Jomagam is keresztnykent nevelkedtem, es hat a keresztszülö felada ugye az hogy gondoskodjon arrol hogy te valoban a kereszteny vallas keretein belül maradsz, aztan ezt majd bermalaskor vagy elsöaldozassal, sajat magad is kijelented, keresztszülö nelkül, de addig az ö feladatok a kereszteny vallasra nevelni teged, es itt nem egyistenhitre nevelesröl van szo, hanme konkretan arrol hogy a keresztenyseget tanitod a picinek, elviszed templomba..... hat igen viszont mara a keresztelö, meg a megkereszteles inkabb divat, es megszokas, legtöbbször anelkül hogy maguk a szülök is konkretan tudnak mire kerik fel e keresztszülöket, es leginkebb abbol all a kersztanyu, -apu feladata hogy ök midnig valami nagyobb ajandekot visznek a kicsinek mint a többi csaldtag stb..... es ugy erzem ezt a testvered is nagyon jol tükrözi, mivel hogyan kerhetne meg egy nem kereszteny embert hogy nevelje a sajat feltett kis kincset a kereszteny vallasra... ez azert igy komolytalan, vallasi szempontbol.... persze ha kereszteny lennel ez egy nagoyn nagy megtiszteltetes lenne.
A Testvered talan ezzel szeretett volna szorosabb szalakat füzni közted es a kicsi között, ami szerintem nagyon szep gesztus, de ehhez viszotn nem kell keresztszülönek lenned, ez megy anelkül is.

En azt javasolnam, hogy keressenek egy megbizhato kereszteny illetöt keresztszülönek, te pedig talajj ki valami titulust magadnak,pl. hogy "tiszteletbeli nagyneni", a "legkedvesebb tante", vagy "potmami" vagy ilyesmije leszel a kicsinek, hogy ne legyen a visszautasitasnak az a rossz szajize mintha te semmit nme is akarnal a kicsitöl es hidegenhagyna mi lesz vele. Ezt otthon jo hangulatban, szerintem meg lehet oldani, es szerintem meg csak veletlenül sem erezd magad hibasnak vagy bajkeltönek, azert mer muszlim vagy, a gond az hogy a Testvered tudas hianyaban egy nem alkalmas embert kert fel...
Na jo nagyon böre eresztettem asszem.
InsaAllah tudtunk segiteni, es azert majd azt is megirod, mi hogyan törtent;)
Allah aldjon es segitsen mindannyiunkat.
Assalamu3alykum
Fatima